loading...
مقالات آرایشی و بهداشتی
نرگس رحیمی بازدید : 72 پنجشنبه 02 آبان 1398 نظرات (0)

نکات قابل توجه قبل از خرید شامپو ضدریزش

3 چیز که قبل از خرید شامپوی جلوگیری از ریزش مو باید بدانید :

-  اگر شامپویی دارید که موثر است آن را عوض نکنید. به دنبال محصولاتی باشید که دارای بازخورد مثبت زیادی هستند. بیشتر شامپو هایی که ادعا می کنند ریزش مو را متوقف کنند و باعث رشد موهای جدید می شوند، روغن مار دارند.

- کتوکونازول پادشاه است. در نظر داشته باشید هر شامپوی جلوگیری از ریزش مو که حاوی این ماده نباشد مناسب نیست. 

- از شامپویی استفاده کنید که موثر باشد شامپو استم سل و آن را تغییر ندهید. همچنین می توانید از یک نرم کننده استفاده کنید. ترجیحا از شامپوهایی استفاده کنید که برای ریزش موی مردان ساخته شده اند.

معرفی شامپو ضدریزش مو

1.شامپوی جلوگیری از ریزش موی پنتن

شامپو ضدریزش مو

شامپوی پنتن تازه تولید شده با فرمول Pro-V ، بزرگترین نام تجاری در 30 سال گذشته است که یکی از بهترین محصولات کنترل ریزش مو در بازار است. شامپو با روغن هایی تشکیل شده است که در ترکیب با فرمول Pro-V موهای شما را ضخیم تر و قوی تر می کنند. در مواردی که سایر محصولات فقط 5٪ از فیبرهای موی شما را تمیز و تغذیه می کنند، این شامپو به درون ریشه موهای شما نفوذ می کند و هسته را تغذیه می کند. شامپو در سطح سلولی کار می کند تا موهای شما را از ریشه تا نوک تقویت کند تا به کاهش ریزش و شکستگی مو کمک کند. این شامپو همچنین کمک می کند آسیب را ترمیم کند و موهای شما را سالم و نرم می کند.

نتایج :  کاهش ریزش مو و بهبود مو و بافت مو.

قیمت: 38 هزار تومان

 


2. شامپو جلوگیری از ریزش موی هیمالیا

شامپو هیمالیا

این شامپو حاوی عصاره های Eclipta Alba و Butea Frondosa است که برای تقویت ریشه ها استثنایی است و اگر پوست شما خارش داشته باشد، Pongamia به شما کمک خواهد کرد آن را کنترل کنید.

نتایج: نتایج خوب با استفاده مداوم قابل مشاهده است.

قیمت: 15 هزار تومان


3.شامپوی ترمیم ال اورال

شامپو اورال ضدریزش

این شامپو برای ریزش مو استفاده می شود و موهای خشک و خشن و شکستگی را از بین می برد. این شامپو باعث قوی شدن مو می شود. 

نتایج: مو بعد از استفاده، موها درخشان می شود و عطر خوبی دارند. استفاده منظم از این شامپو به کنترل موخوره کمک می کند.

قیمت: 26 هزار تومان

 


4. شامپو درمان آسیب دیدگی داو

شامپو ضدریزش داو

پنتن با علم ProV یک فرمول مخفی ویتامین است که به کاهش ریزش مو کمک می کند.

نتایج: کاهش ریزش مو با استفاده مداوم.

قیمت: 24 هزار تومان


5. شامپو جلوگیری از ریزش موی سان سیلک

شامپو سانسیلک

این ترکیب با ویتامین پیچیده Soya منحصر بفرد است. این شامپو نه تنها مو را پاک می کند، بلکه باعث تغذیه ریشه ها می شود. 

نتایج: مو به ظاهر نرم تر و صاف تر می شود و ریزش مو و موخوره با استفاده مداوم کاهش می یابد. این شامپو کمک می کند تا موهای صاف داشته باشید و مو را تغذیه می کند.

قیمت: 21 هزار تومان

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟


6. شامپوی کافئین آلپسین

شامپو ضدریزش مو آلپسین

پیش از این، درباره تاثیر مثبت کافئین برای جلوگیری از گسترش ریزش مو صحبت کردیم. این ماده اولیه در شامپو عالی کافئین آلپسین است. آلپسین با کاهش  DHT - یک ماده کلیدی برای ریزش مو همراه است. همچنین با تحریک رشد مو به طور مستقیم بر ریشه ها تاثیر می گذارد، زیرا مواد فعال آن به فولیکول های مو کمک می کنند سریعتر رشد کنند و در نتیجه باعث افزایش قدرت و حجم مو می شوند. کافئین موجود در آلپین به راحتی به پوست سر جذب می شود و فولیکول مو را از نوک تا ریشه پوشش می دهد. فقط چند دقیقه باید بگذارید شامپو بماند تا به طور کامل اثر کند.

این شامپو چگونه اثر می کند؟

آلپین باعث رشد موهای جدید نمی شود. با این حال، فولیکول های مو را تغذیه کرده و تحریک می کند. این ماده ریشه های مو را تقویت می کند و مانع از ریزش فولیکول ها می شود. علاوه بر درمان ریزش مو، شامپو آلپین کافئین برای درمان مسائل مربوط به پوست سر مانند شوره سر و پوست حساس مناسب است. همچنین برای استفاده در هر نوع پوستی و برای مبارزه با اثرات انواع ریزش مو، ایمن است.

آلپسین یک شرکت آلمانی است که تقریبا جدیدا به جلوگیری از ریزش مو پرداخته است. این شرکت از سال 1905 مشغول به کار بوده است. آنها محصولات متنوعی را طراحی کرده اند که برای درمان ریزش مو مناسب هستند.

مزایا شامپو ضد ریزش آلپسین

  •  تقویت ریشه های مو 
  • کاهش DHT
  •  همچنین سایر مسائل مربوط به پوست سر را درمان می کند

معایب شامپو ضد ریزش آلپسین

 برای مردان طراحی شده است، گرچه پایه کافئین برای استفاده در زنان نیز امن است.

قیمت در داروخانه: 63 هزار تومان


7- شامپو ضدریزش فولیکا

شامپو ضدریزش مو

کافئین با مهار آنزیم 5-آلفا ردوکتاز که عامل اصلی تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمون مؤثر در ریزش مو) می باشد باعث افزایش تعداد موهای موجود در مرحله رشد می گردد و پس از مدتی استفاده باعث کاهش ریزش موها و ضخیم تر شدن تدریجی آن ها می گردد.

کاربردها:

  • کمک به کنترل ریزش موی سر
  • مناسب برای کلیه الگوهای ریزش مو
  • حاوی کافئین، کینین، عصاره آرنیکا، سیلک پروتئین، ویتامین های B6 و B7 و زینک سولفاتموارد مصرف
  • تقویتی و ضد ریزش موی سر

قیمت: 14 هزار تومان

 


8- شامپو ضد ریزش مو حاوی عصاره لوپین سفید

شامپو ضدریزش مو

مکملی درمانی برای سرم ضد ریزش مو سوان وژتال می باشد.  پاک کردن ملایم موها و افزایش جریان خون در ریشه موها. 2 تا 3 بار در هفته به مدت 2 ماه همزمان با استفاده از سرم ضد ریزش مو، شامپو را روی موهای خیس مالیده، ماساژ دهید، 1 تا 2 دقیقه صبر کنید، سپس سر را بشویید. از این شامپو می توانید به طور دائم برای شستشوی موهایتان استفاده نمایید.

قیمت: 72 هزار تومان


9- شامپو stem cell

شامپو ضدریزش مو

این محصول با استفاده از مواد گیاهی و مواد موثره طبیعی فرمول بندی و تولید شده اند و مواد شوینده موجود در آن بسیار ملایم و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر می باشد .  تکنولوژی منحصر به فرد مورد استفاده در فرمولاسیون فاقد سولفات استم سل ، مناسب ترین شرایط را جهت مراقبت های پس از جراحی کاشت مو فراهم می کند . این شامپو با عناصر و مواد مفید به رشد موهای کاشته شده کمک کرده و ترکیبات فعالش با بهترین فرمول دارای اثر ضد میکروبی و ضد التهابی می باشد .

قیمت: 39 هزار تومان


10- شامپو تقویتی و ضد ریزش (فورتیمد)

شامپو ضدریزش

ریزش و نازک شدن موی سر، علاوه بر عوامل هورمونی و ارثی، تحت تأثیر شرایط نامساعد محیطی (از جمله آلودگی هوا و آب) و مواد شیمیایی نیز تشدید می شود. شامپو فورتیمد با ویژگی های مذکور، علاوه بر پاک کنندگی و مرطوب کنندگی عالی و تقویت فولیکول های مو و بهبود رویش آن، باعث درخشندگی، استحکام و شادابی تارهای مو نیز می گردد. به منظور بهره گیری سریعتر و کاملتر از اثرات سودمند شامپوهای مای می توان بسته به مورد، سایر شامپوهای تخصصی و عمومی مای را همزمان با این محصول و یا پس از اتمام دوره مصرف آن مورد استفاده قرار داد. 

نرگس رحیمی بازدید : 151 سه شنبه 22 مرداد 1398 نظرات (0)

برند Essence در سال ۲۰۰۱ توسط Christina کارآفرینی شجاع که تصمیم داشت برند لوازم آرایشی و بهداشتی متفاوتی بسازد، تاسیس شد. هدف اصلی او داشتن برندی با کیفیت عالی و قیمت مناسب بود. این برند در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار در کشور آلمان آغاز به کار کرد و برند شماره ۱ شناخته شد. پس از آن این برند در ۵۰ کشور دیگر نیز فروش خود را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۸ برند Essence بالاخره راه خود را به آمریکا و نیویورک نیز باز کرد. در سال ۲۰۱۰ فروش محصولات Essence در آمریکای شمالی به ۱ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب اولین جایزه Allure Best در بین برندهای آرایشی و بهداشتی شد. ۹۵٪ محصولات این برند در اروپا تولید می‌شود و مواد اولیه و فرمولاسیون محصولات طبق استانداردهای محصولات زیبایی اروپا و FDA آمریکا سنجیده می‌شود. مهمترین ویژگی برند Essence داشتن محصولاتی با کیفیت خوب و قیمتی مناسب است. یکی از شعارهای این برند این است که «لازم نیست زیبایی هزینه زیادی به همراه داشته باشد. ما هر روزه به مشتریان خود ثابت می‌کنیم که کیفیت عالی و خلاقیت می‌توانند با قیمت مناسب عرضه شوند.» 

خرید محصولات اسنس

نرگس رحیمی بازدید : 88 چهارشنبه 16 مرداد 1398 نظرات (0)

آرایش کردن برای هر خانومی مانند جادویی می ماند که نطقه ضعف‌های صورت را پوشش می‌دهد و به جذابیت‌های آن می افزاید . بسیاری از خانم‌ها به صورت روزانه آرایش می‌کنند اما از رازهای آرایش زیبا و منحصر به فرد اطلاعی ندارند. در ادامه ۱۱ تکنیکی که به زیبایی شما می افزاید را برای شما شرح می دهیم :

 پوست سالم و شفاف

موثرترین گزینه برای احساس زیبایی، داشتن پوستی صاف و شفاف است که بدون چین و چروک، لکه‌های قرمز و سیاهی‌های دور چشم باشد . کرم‌های ضد آفتاب در اولین مرحله، بهترین انتخاب برای جلوگیری از موارد ذکر شده است، همچنین در مراحل بعدی می‌توانیم از کرم‌های مرطوب کننده و تغذیه کننده استفاده کنید تا پوست خود را مغذی و شاداب نگاه دارید .خانم ها باید مراقب پوست خود باشد تا بتوانند حتی بدون آرایش هم از خانه بیرون بروند.

 ناخن‌های سالم

داشتن ناخن‌های سالم یکی از ضروری ترین مواردی است که هر خانمی باید به آن توجه کند ، ناخن‌ها میتوانند از شرایط درونی بدن انسان خبر بدهند و هر گونه بیماری و ناراحتی را در قالب تغییر رنگ و یا تغییراتی بر روی ناخن‌ها نمایان سازد . برای داشتن ناخنهایی سالم و درخشان می‌توانیم از مرطوب کننده‌هایی قوی استفاده کنیم که کوتیکول اطراف پوست ناخنها را تقویت می‌کند. ناخن‌های دست که بیشتر در معرض رطوبت و فعالیت‌های روزانه قرار میگیرند ممکن است شکننده و آسیب پذیرتر شوند بنابراین استفاده از لوسیونهای سبک و معمولی برای سطح ناخن پیشنهاد میشود .

تکنیک های زیبایی بانوان

 موهایی درخشان

برای داشتن موهایی سالم عواملی زیادی وجود دارد که می‌توانند موهایمان را همیشه درخشان و زیبا نگاه دارند. رژیم‌های غذایی، استفاده از شامپوهای متناسب پوست و موی سر و … هنگامی که به دنبال زیبایی موهای خود هستید ترکیباتی از مواد مغذی، ویتامین E ، جلبک‌های دریایی، انواع روغنها و اسید های چرب امگا ۳ در شامپوی خود جستجو کنید تا پوست سر و موهای خود را تقویت و تغذیه کنید .

 دندانهایی سفید

یکی از ویژگی‌های زیبایی صورت خانم ها داشتن دندانهای مرتب و سالم است که بر جذابیت هر صورتی می‌افزاید و میتواند یک لبخند زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد . امروزه در بازار، سفید کننده‌های دندان زیادی وجود دارد ومیتواند از دهان و دندانها به خوبی مراقبت کند مانند خمیر دندان‌های زغالی، میوه ایی و … علاوه بر این می‌توانید از دهان شویه‌های بدون الکل استفاده کنید تا از خشکی و آسیب پذیری دهان و دندانها نسبت به باکتری ها جلوگیری کند .

ابروهایی پرپشت و مرتب

ابروها را میتوان نقطه‌ی جذابیت صورت هر فرد تلقی کرد و نقش بسیار مهمی در زیبایی افراد خواهد داشت. نکته مهمی که باید در نظر گرفت، چگونگی آرایش ابروهاست. برای تقویت و پرپشت کردن ابروها میتوانید از روغنهای گیاهی نظیر زیتون و نارگیل، وازلین، غذاهای حاوی ویتامین A، C ، E و اسیدهای چرب امگا۳ استفاده کنید .

مژه هایی ضخیم و بلند

همه ی خانم ها دوست دارند مژه هایی بلند و پرپشت داشته باشد و به دنبال روش های هوشمندانه برای رسیدن به این خواسته می‌باشند . با استفاده از محصولاتی زیادی میتوان مژه‌هایی بلند داشته باشیم، البته روشهای خانگی بسیاری از نظر تقویت کننده‌ها مثل روغنهای مغذی و روغن‌های گیاهی وجود دارد . کاشتهای موقتی و دائم مژه نیز یکی دیگر از راهکارهای مژه‌های بلند و پرپشت میباشد.

چشمان درشت و جذاب

اهمیت چشمانی درشت در صورت باعث زیبایی فوق العاده‌ی هر خانمی خواهد شد ، بصورتی که مورد توجه همگان است . آرایشگران حرفه‌ایی چشمها را به خوبی گریم می‌کنند و از ترفند های خاصی استفاده می‌کنند که باعث آراستگی آنها می‌شود . قبل از گریم باید چشمها را به خوبی با مواد غنی از ویتامینها و روغنها ماساژ و تقویت کنیم که خوش حالتی را به چشمهایتان هدیه دهید . می‌توانیم از ابزارهای آرایشی استفاده کنیم مانند مداد چشمهای تیره در خارج چشم و مدادهای رنگ روشن برای داخل چشمها استفاده کنیم . ریمل‌های بلند کننده چشم‌ها را درشتتر و جذابتر نشان خواهند داد و خط چشمهای تیره که در پشت پلک کشیده میشوند باعث زیبایی هر چه بیشتر چشمها خواهد شد .

تکنیک های زیبایی

گونه های استخوانی و برجسته

امروزه خانمها به فکر داشتن گونه‌هایی برجسته هستند بطوریکه که اغلب آنها به عمل‌های جراحی و کشیدن پوست گونه‌ها روی آورده اند تا جوانتر بمانند . اما با چند روش آرایشی می‌توانید بدون عمل جراحی، گونه‌هایی استخوانی و زیبا داشته باشیم . آرایش گونه‌ها یکی ازمهم ترین قسمت های آرایش میباشد ، حتی بطوری که میتوانید فقط از رژگونه استفاده کنید و به صورت خود روح ببخشید و هیچ گونه آرایش دیگری نداشته باشید . در هنگام آرایش گونه‌ها میتوانید از هایلایترها و کانتورهای آرایشی به صورت سایه و روشن استفاده کنید و از جذابیت خاصی برخوردار شوید .

لب های درشت و برجسته

هرکسی لبهای متفاوتی دارد ولی اکثر خانمها دوست دارند لبهایی قلوهایی و خوش فرمی داشته باشند که البته این امر با تزریق ژل بدست می‌آید . اما می‌توانید با روش‌های خانگی لبهای باریک و نازک خود را برجسته کنید . روغن‌های طبیعی و گیاهی بهترین روش برای این کار میباشد روغن زیتون، نعناع، نخود فرنگی و عسل و شکر مواد بسیار غنی و تقویت کننده برای لب است و هر خانمی با استفاده از این مواد می‌تواند جذابیت بیشتری به خود هدیه دهد .

اکسسوری های جذاب

اکسسوریهای گوناگونی  وجود دارد که میتواند تکمیل کننده استایل شما باشد . اکسسوریها شامل عینکهای آفتابی ، کمربند ، جواهرات ، کیف و… هستند که برای خانمها و آقایان خاص و خوش تیپ حتما توصیه می‌شود .با استفاده از این وسایل کاربردی می‌توانند بیش از همیشه خوش استایل و جذاب باشید .

مدل موهایی که شما را جوان تر میکند

موهای شما اولین چیزی است که می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند و باعث زیبایی شما خواهد شد . البته مدل موها بستگی به نوع صورت هم دارد برای مثال موهای کوتاه به شما جذابیت خاصی می‌بخشد و شما را جوانتر نشان خواهد داد برای این مدل مو باید صورتی گرد داشته باشید اما اگر صورتی باریک و کشیده دارید موهای بلند بیشتر به شما خواهد آمد . مدل کوتاهی موها تاثیر چشم گیری در صورت و جذابیت شما دارد همیشه باید موهای خود را بطور مرتب کوتاه و حجم آن را کم کنید تا بتوانید بعد از آراستن و آرایش مو جذابیت خاصی داشته باشید .

نرگس رحیمی بازدید : 219 شنبه 05 مرداد 1398 نظرات (0)

ماسک صورت

ماسک صورت از جمله وسایلی است که هر خانومی باید برای مراقبت و نگهداری پوست خود از آن استفاده کند. ماسک ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که هر کدام برای پوست خاص و کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پس لازم است که هر خانومی هم جنس پوست خود را بشناسد هم تمامی برندهای ماسک های صورت را با، تمامی خواص آن آشنا شود.
جهت شناخت و خرید ماسک صورت می توانید به این سایت مراجعه نمائید.

https://mootanroo.com/products/category/face-mask-2601

کرم دور چشم
کرم دور چشم یکی از کرم های موجود در بازار است که طرفداران ویژه ای دارد. لذا توجه داشته باشید برای تهیه ی این نوع کرم ها لازم است برند مرغوبی را تهیه فرمائید. این کرم برای پیشگیری از پیری و چروک افتادن دور چشم مناسب است و پیشنهاد می گردد خانم ها از سن29/28 سال  شروع به استفاده نمایند.

جهت شناخت و خرید کرم دور چشم به این سایت مراجعه نمائید.

https://mootanroo.com/products/category/eye-circle-cream-2596


عطر

عطر یکی از محصولاتی است که برای جذابیت و بوی خوش آقایان و خانم ها مورد استفاده می گردد. بوی خوش حسی خوشی را به خود فرد و اطرافیان القا می کند. عطر یکی از کالاهای مناسب برای هدیه دادن به دیگران است.

جهت شناخت و خرید عطر به این سایت مراجعه نمائید.

https://mootanroo.com/products/category/perfumes-2493
 رژ لب

رژ لب ها یکی از محصولات آرایشی هستند که طرفداران فوق العاده ای دارند. رژلب یکی از لوازم آرایشی است که تقریبا تمامی خانم ها از آن استفاده می کنند. یکی از زیبایی های صورت بسته به لب های شماست. هنگامی که در حال صحبت کردن هستید تمامی نگاهها به سمت لب های شماست پس لازم است از رژلب های با کیفیت با و مرطوب کننده استفاده کنید.
اگر دوست دارید مدل های مختلف رژلب را ببینید به این سایت مراجعه کنید.

https://mootanroo.com/products/category/lipstick-2523

ریمل

ریمل زدن زیبایی چشم ها را دو چندان می کند اگر دوست دارید چشمانی زیبا و دلربا داشته باشید چشمانتان را با تکنیک و مهارت ریمل بزنید. سعی کنید انتهای مژه های خود را به سمت گوشه ی بیرونی چشم ها ریمل بیشتری بزنید. 

برای دیدن مدل های مختلف ریمل به سایت زیر مراجعه کنید.

https://mootanroo.com/products/category/mascara-2529

کرم مرطوب کننده 

به دلیل استفاده های مکرر از مایع های دستشویی، ظرفشویی و لباسشویی با خشکی پوست مواجه خواهید شد و قطعا نیاز به یک کرم مرطوب کننده خواهید داشت.
همچنین در فصول سرد همانند پاییز و زمستان استفاده از کرم های مرطوب کننده افزایش می یابد. کرم های مرطوب کننده انواع مختلف و مارک های مختلفی دارد که هر خانمی باید آن را بشناسد.

https://mootanroo.com/products/category/moisturizing-cream-2595
خط چشم

یکی از زیبایی چشم ها با استفاده از خط چشم صورت می گیرد، خشم ها نیز مدل های مختلفی دارند، خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی از دو مدل خط چشم هستند. برای کشیدن خط چشم باید نوع چشمان در نظر گرفته شوند تا زیبایی چشم دو چندان شود.
جهت خرید و مشاهده انواع خط چشم به لینک زیر مراجعه نمائید.

https://mootanroo.com/products/category/eyeliner-2530

کرم پودر

کرم پودر یکی از لوازم آرایشی است که مستقیما با پوست صورت شما در ارتباط است پس بسیار مهم است که از چه برندی برای کرم پودر استفاده می کنید. پیشنهاد می کنم از کرم های سنگین استفاده نکنید مگر در میهمانی ها و عروسی ها چون به تدریج پوست شما را فرسوده و خراب می کند.استفاده از کرم های سنگین منافذ پوست را می بندد و پوست شما نفس نمی کشد. مورد آخر آنکه از کرم پودری استفاده کنید که تفاوت زیادی با رنگ پوست شما نداشته باشد.

جهت خرید کرم پودر به لینک زیر مراجعه کنید.

https://mootanroo.com/products/category/liquid-foundation-2515

رژ گونه

رژ گونه ها برای برجسته سازی گونه ها استفاده می شوند. هر خانمی باید بتواند برای خود رژ گونه بزند و اصول آن را بلد باشد. رژگونه ها از جمله محصولاتی هستند که به راحتی به اتمام نمی رسند و با خرید یک رژگونه ممکن است چند سال از آن استفاده کنید.

جهت خرید رژگونه به لینک زیر مراجعه کنید.

https://mootanroo.com/products/category/blush-2519

لاک ناخن
مرتب سازی و لاک زدن ناخن ها به زیبایی هر خانومی می افزاید و او را با شخصیتی آراسته به همگان معرفی می کند. مورد بعدی حتما پیشنهاد می گردد ناخن هایتان را مانیکور کنید برای مانیکور کردن ناخن ها حتما لازم نیست به آرایشگاه کنید خودتان نیز قادر هستید در منزل این کا را با استفاده از ابزار مانیکور و در طی آموزشی از یک مقاله ی اینترنتی انجام دهید.

جهت مشاهده و  خرید لاک ناخن به لینک زیر مراجعه کنید.

https://mootanroo.com/products/category/nailpolish-2536

نرگس رحیمی بازدید : 53 شنبه 22 تیر 1398 نظرات (0)

در مطالب گذشته درباره روش‌های مراقبت از پوست و اهمیت آن صحبت کردیم. امروز و در این مطلب مدوپیا نحوه درست‌کردن ماسک صورت خانگی برای انواع پوست را به شما آموزش می‌دهیم.

 از مزایای این ماسک‌های خانگی این است که به‌صورت تازه و توسط خود شما آماده می‌شوند و در آنها از مواد شیمیایی استفاده نشده است.

 

مطلبی که در حال مطالعه آن هستید در 6 بخش تنظیم شده است که می‌توانید بر اساس نیاز خود به بخشی که مناسب شماست، مراجعه کنید:

 

بخش اول: ماسک صورت خانگی برای انواع پوست‌ها

بخش دوم: ماسک‌های صورت برای مقابله با جوش

بخش سوم: ماسک‌های خانگی روشن‌کننده پوست

بخش چهارم: ماسک‌های دور چشم

بخش پنجم: ماسک‌های خانگی برای منافذ باز صورت

بخش ششم: ماسک‌های جوان‌سازی پوست صورت

برای درست کردن ماسک صورت مناسب لازم است اول نوع پوستتان را شناسایی کنید. سپس مراحل اولیه مراقبت از پوست را انجام بدهید و پوستتان را تمیز کنید تا آماده مرحله ماسک باشد. توجه داشته باشید که اگر مواد مورد استفاده را از فروشگاه‌های ارگانیک تهیه کنید، تاثیر خیلی بهتری دارد.

 

نکته: قبل از استفاده از تمام ماسک‌های مذکور، حتما مخلوط به‌دست‌آمده را روی مساحت کوچکی از پوستتان تست کنید. پس از شستن ناحیه، 48 ساعت به پوست زمان بدهید تا در برابر ماسک واکنش نشان بدهد. در صورت بروز هرگونه قرمزی، التهاب، خارش و کهیر از استفاده از آن اجتناب کنید.

 

بخش اول: ماسک صورت خانگی برای انواع پوست‌ها

1- ماسک صورت خانگی رطوبت‌رسان برای پوست‌های خشک

ماسک شیر و عسل

روغن: زیتون ۲ قاشق غذاخوری

 

عسل:  ۲ قاشق غذاخوری

 

شیر: ۱ قاشق غذاخوری

 

عسل را چند ثانیه گرم کنید تا رقیق شود. سپس روغن زیتون و شیر را به آن اضافه کنید. توجه کنید که اگر می‌خواهید مقدار بیشتری درست کنید، نسبت ترکیبات را به هم نزنید تا غلظت ماسک درست باشد.

 

ماسک را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم ماسک را بشویید.

 

ماسک انبه و آووکادو

عسل: 2 قاشق غذاخوری

 

آووکادو: 2 قاشق غذاخوری

 

انبه: 1عدد به‌صورت خرد شده(ریز)

 

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

 

تمام ترکیبات را با هم به‌خوبی مخلوط و روی تمام صورت پخش کنید. پس از 15 دقیقه، با آب گرم صورتتان را بشویید. این ماسک به‌دلیل داشتن عسل، پوست را آبرسانی می‌کند. انبه نیز با داشتن ویتامین C پوست را درخشان می‌کند. آووکادو سرشار از امگا 3 است و این ماده سبب ترمیم لایه‌ چربی پوست خشک شما خواهد شد.

 

2- ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب

برای آماده‌سازی، اول لایه‌برداری انجام دهید.

 

لایه‌برداری پوست‌های چرب

لیمو تازه: ۱عدد

 

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

 

گلاب: یک قاشق غذاخوری

 

لیمو، پوست شما را تنظیم می‌کند و گلاب خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد.

 

مواد را با هم ترکیب کنید و سعی کنید تا دانه‌های شکر حل‌نشده ترکیب را روی صورت خود (به‌خصوص نواحی چرب‌تر) ماساژ دهید.

 

صورتتان را بشویید و خشک کنید تا برای ماسک آماده باشد.

ماسک صورت خانگی توت‌فرنگی

توت‌فرنگی: ۴-۵ عدد

 

عسل رقیق: ۱ قاشق غذاخوری

 

توت‌فرنگی‌ها را له و با عسل مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه به روی صورتتان قرار دهید، سپس آب‌کشی کنید.

 

این ماسک به پاکسازی منافذ پوستتان کمک می‌کند و در نتیجه جوش‌های سر سیاه کمتری روی پوستتان ایجاد می‌شود.

 

ماسک جو دو سر و ماتچا

جو دوسر (یولاف): 1.4 پیمانه

 

ماتچا: 1 قاشق چایخوری

 

عسل: 1.2 قاشق غذاخوری

 

آبلیموی تازه: یک پیمانه

 

تمام ترکیبات را به‌خوبی با هم مخلوط کنید؛ به‌گونه‌ای که یک بافت نسبتا یکنواخت و غلیظ حاصل شود. مخلوط به‌دست‌آمده را در آبلیموی تازه بریزید و مجددا مخلوط کنید. حالا این ماسک را روی پوست صورت پخش کنید و پس از سپری‌شدن ده دقیقه، روی صورت به‌آرامی ماساژ بدهید. این ماسک سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سبوم پوست را کاهش می‌دهد.

 

3- ماسک صورت خانگی برای پوست‌های مختلط

ماست یونانی: 1 قاشق غذاخوری

 

زردچوبه: نصف قاشق غذاخوری

 

عسل: 1 قاشق غذاخوری

 

آلوئه‌ورا: 1 قاشق چای‌خوری

 

مخلوط عناصر فوق باید حدود 10 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. همانطور که می‌دانید بخش‌هایی از پوست مختلط چرب هستند(محدوده‌ی T) و بخش‌هایی هم دهیدراته هستند، مثل روی گونه‌ها. در نتیجه‌ این ماسک باید دو کار را با هم انجام بدهد؛ عسل و ماست یونانی آبرسانی را انجام می‌دهند، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و آلوئه‌ورا هم ضدباکتری است که در راستای بهبود آکنه در نقاط چرب صورت، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

 

بخش دوم: ماسک‌های صورت برای مقابله با جوش

1- ماسک صورت برای مقابله با جوش‌های سرسفید

اگر جوش‌های سر سفید بر صورتتان ایجاد شده است، اول سعی کنید تحت هیچ شرایطی آنها را فشار ندهید.

 

این‌گونه نه تنها بزرگتر می‌شوند بلکه لک زخم آنها نیز بر پوستتان می‌ماند.

 

اول پوستتان را بشویید و پاک کنید. عامل اکثر این نوع جوش‌ها آلودگی‌های خارجی است. سپس با گوش‌پاک‌کن 

و کمی الکل جوش‌ها را ضدعفونی کنید.

 

محلول از بین‌برنده جوش

یک قرص آسپیرین و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و با گوش‌پاک‌کن بر جوش صورت بزنید. این ترکیب به‌سرعت جوش را خشک می‌کند.

 

ماسک روغن نارگیل و جوی دوسر

یکی از شایع‌ترین عامل‌های جوش سر سفید، آلودگی باکتریایی است. روغن نارگیل به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی، یکی از مفید‌ترین مواد ارگانیک برای سلامت پوست است. جو دوسر هم که در اکثر ترکیبات ماسک‌های خانگی دیده می‌شود، با لایه‌برداری ملایمی از پوست، پوست را شفاف و نرم می‌کند.

 

پودر جو دوسر: 3 قاشق سوپ‌خوری

 

آب جوشیده و گرم: یک چهارم پیمانه

 

یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل و سه قاشق پودر جو دوسر را به آب در حال جوش اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا خمیر نسبتا یکنواختی حاصل شود. سپس یک قاشق روغن نارگیل به مخلوط حاصله اضافه کنید و حالا ماسک را به مدت پانزده دقیقه روی پوست تمیز بگذارید. می‌توانید دو تا سه دقیقه ماسک را به‌صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. این کار سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند.

 

ماسک لیمو ترش و سفیده تخم‌مرغ

تخم‌مرغ: یک عدد

 

لیموترش: یک عدد

 

لیمو را از وسط نصف کنید و سفیده‌ تخم‌مرغ را جدا کنید. لیموی نصفه را با سفیده به‌خوبی مخلوط کنید و مخلوط حاصله را روی پوست تمیز بگذارید. اجازه دهید تمام شب تا صبح روی پوستتان باقی بماند. مراقب باشید که ماسک وارد چشم و یا دهانتان نشود. صبح روز بعد با آب گرم ماسک را از روی صورتتان بشویید. این ماسک علاوه بر زدودن جوش‌های سرسفید، یک لایه‌بردار ملایم نیز هست و سلول‌های مرده‌ پوست را از بین می‌برد و پوستتان را شفاف‌تر می‌کند.

 

2- ماسکی برای خداحافظی با جوش‌های زیرپوستی

ماسک ویتامین E و آووکادو

ویتامین ای و آووکادو هر دو دشمن جوش‌های زیر پوستی شما هستند. ویتامین ای علاوه بر ازبین‌بردن جوش‌های زیر پوستی، از به‌وجود آمدن مجدد آنها نیز جلوگیری می‌کند.

 

آووکادو: 1/2

 

کپسول ویتامین E: یک عدد

 

نصف یک آووکادو را در کاسه خرد و له کنید و کپسول ویتامین ای را سوراخ کنید و روغن داخل آن را در ظرف بریزید. محتویات ظرف را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز خود به‌صورت دورانی ماساژ دهید. پس از پانزده دقیقه پوست صورت را با آب گرم بشویید و بلافاصله با آب سرد، مجددا صورتتان را بشویید. این کار به بستن منافذ پوست کمک می‌کند.

 

3- ماسک هایی برای درمان جای جوش

ماسک گوجه‌فرنگی و آلوئه‌ورا

یکی از ساده‌ترین ماسک‌ هایی که می‌توانید درمنزل تهیه کنید، همین ماسک است. برای ساخت آن تنها به آب گوجه‌فرنگی و ژل آلوئه‌ورا احتیاج دارید. این ماسک به ازبین‌بردن جای جوش بسیار کمک خواهد کرد.

 

آب گوجه‌فرنگی: 2 قاشق سوپ‌خوری

 

ژل آلوئه‌ورا: 1 قاشق سوپ‌خوری

 

دو قاشق سوپ‌خوری آب گوجه‌فرنگی را با یک قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه‌ورا در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس محتویات کاسه را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت یک بار با آب گرم و یک بار با آب سرد پوست را کاملا بشویید.

 

ماسک عسل و دارچین

پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری

 

عسل: یک قاشق غذاخوری

 

مواد فوق را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه روی پوست تمیز باقی بماند. این کار را دو بار درهفته تکرار کنید. دارچین و عسل دارای خواص آنتی‌باکتریال هستند و علاوه بر مداوای جوش‌های شما، با پاک‌کردن عمقی پوست از آلودگی‌ها و خواص ضد التهابی خود باعث ازبین‌رفتن جای جوش‌ها نیز خواهند شد.

 

ماسک سرکه سیب

سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری

 

شکر: پنج قاشق غذاخوری

 

چای سبز: یک قاشق چای‌خوری

 

این مطلب را از دست ندهید  همه چیز درباره‌ی کاشت ناخن

عسل: یک قاشق چای‌خوری

 

ابتدا سرکه‌ سیب را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و بعد چای سبز را به آن اضافه کنید. شروع به مخلوط‌کردن کنید و آرام‌آرام شکر و عسل را هم اضافه کنید. آنقدر به هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت حاصل شود. مخلوط به‌دست‌آمده را با یک پد کتانی روی پوست تمیز پخش کنید. اجازه دهید این ماسک تا پانزده دقیقه روی صورتتان بماند و در این مدت به‌صورت آرام و دورانی روی پوست ماساژ بدهید. سرکه‌ سیب لایه‌برداری ملایمی انجام می‌دهد و عسل و چای سبز هم خواص آنتی‌باکتریال دارند.

 

بخش سوم: ماسک های خانگی روشن‌کننده پوست

ماسک خیار و سفیده تخم‌مرغ

خیار: یک عدد

 

شیر: ۱ قاشق غذا خوری

 

سفیده تخم مرغ

 

خیار را آبگیری کنید. آب خیار را با شیر و کمی سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید.

 

محلول را بر پوست تمیز با قلم‌موی صورت یا پنبه هر ۵ دقیقه بر صورت ماساژ دهید (به مدت ۲۰ دقیقه). در آخر صورت را آب‌کشی کنید.

 

این ماسک منافذ پوست را کوچک و پوست را روشن‌تر می‌کند.

 

ماسک زردچوبه و لیمو

زردچوبه: 1 قاشق چایی‌خوری

 

آرد نخودچی: 3 قاشق چای‌خوری

 

لیموی تازه: چند قطره

 

شیر کم چرب: به میزانی که ماسک خمیری شود

 

مواد را با هم مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری دربیاید. دقت کنید برای نتیجه بهتر از زردچوبه خالص استفاده کنید. 30 دقیقه مواد را روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک ممکن است کمی صورتتان را در ابتدا بسوراند ولی جای نگرانی نیست. بعد از این ماسک کمی رنگ پوستتان به زردی میزند که بعد از گذشت یک روز کاملا از بین می‌رود. این ماسک بعد از یک بار استفاده به پوست شما شفافیت و درخشندگی بسیاری می‌دهد.

 

 

ماسک جوی دوسر و گلاب

پودر جوی دو سر: یک پیمانه

 

عسل: یک قاشق غذاخوری

 

آب‌لیمو: یک قاشق غذاخوری

 

گلاب خالص: یک قاشق غذاخوری

 

‌زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری

 

تمام مواد فوق را در یک کاسه‌ بزرگ مخلوط کنید و سپس اجازه دهید بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. طی این مدت می‌توانید به‌صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید و سلول‌های مرده را از روی صورت پاک کنید. این ماسک یک لایه‌بردار و روشن‌کننده‌‌ طبیعی پوست است.

 

ماسک آرد برنج

آرد برنج: یک قاشق غذاخوری

 

عسل رقیق: دو قاشق غذاخوری

 

هر دو را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکنواخت به دست بیاید. مخلوط حاصل را با یک قلم‌مو روی صورت پخش کنید.(دقت کنید که با نواحی حساس پوست مثل اطراف چشم تماس نداشته باشد.) پس از سپری شدن پانزده دقیقه و ماساژ دورانی، پوست را با آب گرم بشویید. این ماسک را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

بخش چهارم: ماسک های دور چشم

در ادامه به مراقبت از پوست ناحیه چشم به‌وسیله ماسک صورت خانگی می‌پردازیم. پوست دور چشم از ظریف‌ترین نواحی پوست است و اکثر چروک‌ها از این قسمت شروع می‌شود که همین مسئله مراقبت از این ناحیه را ضروری می‌کند. جدا مراقبت برای چروک‌های دور چشم، پف چشم‌ها و یا تیرگی دور چشم‌ها نیز از مشکلاتی است که اکثر ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و در آخر برای پوشاندن آنها به لوازم آرایشی پناه می‌بریم. دلیل اکثر این مشکل‌ها می‌تواند غذاهای ناسالم و نامناسب باشد.

 

راهنمای ازبین‌بردن پف چشم‌ها

بارها برای اکثر ما اتفاق افتاده است که بیدار شده‌ایم و به دلیل‌های مختلفی چشم‌هایمان پف کرده است. برای حل این مشکل دو قاشق غذاخوری را برای ۲-۳ دقیقه در فریزر قرار دهید و قسمت محدب قاشق‌ها را بر چشم‌هایتان کمی فشار دهید. به مدت ۳۰ ثانیه این کار را انجام دهید تا پف چشم‌هایتان کمتر شود.

 

چای سبز کیسه‌ای برای دور چشم

دو عدد چای سبز کیسه‌ای را اول در آب جوش قرار داده و سپس ۲-۳ دقیقه در فریزر قرار دهید. کیسه‌ها را به‌عنوان ماسک به مدت ۵-۱۰ دقیقه بر چشمان خود بگذارید. سپس آب‌کشی کنید. این ماسک به کم‌کردن پف و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

 

راه‌حل‌هایی برای رفع تیرگی دور چشم

ماسک سیب‌زمینی

برای تیرگی دور چشم می‌توانید قطعه‌ای سیب‌زمینی را به مدت ۱۰ دقیقه بر چشمانتان قرار دهید و بعد آب‌کشی کنید. این کار را در هفته هر چند بار که می‌توانید تکرار کنید یا یک عدد خیار را آب‌گیری کنید و آن را با پنبه‌ای بر قسمت‌های تیره دور چشم ماساژ دهید. بعد ۱۵-۲۰ دقیقه آب‌کشی کنید.

 

ماسک آب گوجه‌فرنگی و آب‌لیمو

آب گوجه‌فرنگی: یک قاشق چای‌خوری

 

آب‌لیمو: یک و نیم قاشق چای‌خوری

 

برای ازبین‌بردن حلقه‌های سیاه دور چشم‌هایتان، این مخلوط می‌تواند موثر باشد. مخلوط فوق را روی سیاهی‌های دور چشم به آرامی بمالید و اجازه دهید تا ده دقیقه روی پوست اطراف چشم باقی بماند. این کار را دو بار در روز و به مدت دو تا سه هفته ادامه دهید. توجه داشته باشید که پوست اطراف چشم بسیار حساس است. قبل از استفاده از این ماسک، تست حساسیت را فراموش نکنید!

 

ماسک خیار و آب‌لیمو

خیار: یک عدد

 

آب‌لیمو: یک پیمانه

 

یکی از راه‌های سریع و آسان جهت ازبین‌بردن تیرگی و خستگی چشم، همین راه است. یک خیار را به صورت حلقه‌‌ای برش بدهید و در پیمانه‌‌ای که از آب‌لیمو پر شده است، بریزید. مخلوط را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه دریخچال باقی بماند. مخلوط را از یخچال خارج کنید و خیارهای آغشته به آب‌لیمو را اطراف چشم قرار دهید. مراقب باشید تا آب‌لیمو وارد چشمتان نشود.

 

سرم دور چشم

کپسول ویتامین E: یک عدد

 

روغن نارگیل: یک قاشق مرباخوری

 

بر کپسول با سوزن سوراخی ایجاد کنید و محلول داخل آن را خارج کنید و در ظرفی با ۱ قاشق مرباخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. محلول را قبل از خواب بر نواحی دور چشم‌ها ماساژ دهید.

 

بخش پنجم: ماسک های خانگی برای منافذ باز صورت

ماسک خمیر بادام

یک شبانه‌روز، یک کاسه بادام را در آب خیس کنید و صبح روز بعد بادام ها را بکوبید و مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر یکدستی را تهیه کنید. این خمیر را پانزده دقیقه روی پوست تمیز پخش کنید و سپس با آب گرم بشویید. این خمیر هم درمان خوبی برای جوش‌هاست و هم به بستن منافذ باز کمک می‌کند.

 

مخلوط پودر قهوه و پودر کاکائو

در یک کاسه‌ کوچک به میزان مساوی پودر قهوه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و کمی آب گرم به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که باید مقدار آب کم باشد و مخلوط نیمه جامدی به دست آید. خمیر حاصله را با پد کتانی روی صورت پخش کنید. کاکائو و قهوه علاوه بر لایه‌برداری و بخشیدن شفافیت به پوست، باعث بسته‌شدن منافذ هم خواهند شد. بعد از پانزده دقیقه پوست را با آب گرم بشویید و بلافاصله با آب سرد شست‌وشو دهید. این کار به بستن منافذ کمک می‌کند.

 

بخش ششم: ماسک های جوان‌سازی پوست صورت

ماسک انگور قرمز

انگور قرمز: پنج حبه

 

روغن زیتون: دو تا سه قاشق چای‌خوری

 

عسل طبیعی: یک قاشق غذاخوری

 

تمام مواد فوق را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که بافت آن یکدست شود، هم‌زدن را ادامه دهید. اجازه دهید ماسک فوق، ده تا پانزده دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت جوان‌سازی، یک مرطوب‌کننده‌ قوی است.

 

ماسک سفیده‌ تخم‌مرغ

تخم‌مرغ: یک عدد

 

برای تهیه‌ این ماسک ساده و بسیار اثربخش، تنها به یک عدد تخم‌مرغ احتیاج دارید. سفیده را از زرده جدا کنید و کمی سفیده را بزنید تا کف کند. کف به دست آمده را روی پوست تمیز پخش کنید. سپس روی آن را با دستمال کاغذی نازک بپوشانید و کمی زمان بدهید تا خشک شود. در آخر دستمال‌ها را از روی پوستتان بلند کنید. سفیده‌ تخم‌مرغ غنی از اسید امینه‌های لایزین و پرولین است که برای تحریک کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست بسیار مفیدند. این ماسک لایه‌برداری ملایمی هم انجام می‌دهد.

 

نکته: قبل از استفاده از تمام ماسک‌های مذکور، حتما مخلوط به‌دست‌آمده را روی مساحت کوچکی از پوستتان تست کنید. پس از شستن ناحیه، 48 ساعت به پوست زمان بدهید تا در برابر ماسک واکنش نشان بدهد. در صورت بروز هر گونه قرمزی، التهاب، خارش و کهیر از استفاده از آن اجتناب کنید.

 

انواع ماسک‌های خانگی با میوه

یکی از اعضای همیشگی ماسک‌های صورت خانگی یا بهتر است بگوییم یکی از ترکیبات اساسی بیشتر ماسک‌ها، میوه‌ها هستند.اما در این‌جا سوالی برای ما پیش خواهد آمد، کدام میوه با چه چیز‌هایی ترکیب شود، چه نوع ماسکی را به‌وجود می‌آورد و در واقع این ماسک چه خاصیتی برای پوست صورت ما دارد؟ در ادامه به بررسی انواع ماسک‌های خانگی صورت با میوه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

ماسک پاکسازی و نرم‌کننده‌ی هلو

اگر می‌خواهید پوستی نرم مانند پوست صورت بچه‌ها داشته باشید و صورت شما از هرگونه‌ آلودگی‌هایی که روزانه با آن‌ها برخورد می‌کنید پاک شود، در ترکیبات ماسک صورت خود از میوه‌ی هلو استفاده کنید. دستور العمل این ماسک را برای شما شرح می‌دهیم.

 

این مطلب را از دست ندهید  ترتیب استفاده‌ی صحیح محصولات مراقبت از پوست

ماست یک فنجان / یک عدد هلوی رسیده‌/ عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری

 

ماست را در ظرفی ریخته و به‌هم بزنید تا حالت یک‌دستی بگیرد سپس هلو‌ی رسیده را در ظرف دیگری پوست بکنید و له کنید.هلو و ماست را با هم مخلوط کرده و در آخر یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی به‌هم بزنید تا به درستی با هم مخلوط شوند.برای ۱۰ دقیقه ماسک هلو را به حال خودش بگذارید تا عسل و ماست و هلو به خوبی به خورد هم بروند سپس آن را روی صورت خود بزنید.این ماسک را به هر جای صورت غیر چشم‌ها و گردن بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید تا پوست شما نرم‌تر شود.

 

ماسک زیر‌چشم بلو‌بری

اگر می‌خواهید تیرگی‌ زیر‌چشم شما یا پف دایره‌ی زیر چشمتان از بین برود، بلوبری را فراموش نکنید! اگرچه این میوه بسیار کمیاب است اما اگر به آن دسترسی دارید، پیشنهاد بسیار خوب و مناسبی برای زیر چشم شماست.

 

بلوبری سرد له‌شده به تعداد لازم/ ژل آلوئه‌ورا یا آلوئه‌ورای له شده

 

بلوبری‌های سرد له‌شده را با ژل آلوئه‌ورا یا تکه‌های له شده‌ی آلوئه‌ورا مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی به زیر چشم‌های خود بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم به آرامی زیر چشم‌های خود را بشویید.

 

ماسک شفاف‌سازی هندوانه

اگر تمایل دارید صورتی باطراوت و شفاف داشته باشید به سراغ هندوانه بروید.هندوانه و یا آب هندوانه باعث شادابی هر چه بیشتر پوست صورت شما می‌شود.

 

ماست به مقدار لازم / آب هندوانه

 

ترکیب جادویی آب هندوانه و ماست برای صورتی شاداب و شفاف معجزه می‌کند.فقط کافیست که ماست را با آب هندوانه مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید که بماند و بعد آن را با آب خنک بشویید. استفاده‌ی مداوم از این ماست صورت شما را سالم‌تر و جوان‌تر می‌سازد.

 

ماسک انجیر درمان جوش و کورک

انجیر یکی از میوه‌های خوشمزه‌ای هست که علاوه بر طعم خوبی که دارد، برای درمان جوش و کورک‌های شما هم مفید و کاربردیست.پس به این میوه به عنوان ماسک صورت هم می‌تواند به درمان هرچه زودتر جوش‌های شما کمک کند.

 

یک عدد انجیر بزرگ یا دو عدد انجیر کوچک/ یک قاشق چایخوری عسل طبیعی

 

انجیر را پوست کنید و کاملا آن را له کنید،سپس عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت خود گذاشته و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن با آب بشویید.

 

ماسک آبرسان سیب

خوردن سیب یا استفاده‌ از سیب به عنوان ماسک صورت در هر دو حالت به شادابی و آبرسانی پوست صورت شما کمک می‌کند.شما می‌توانید با سیب ماسک‌های زیادی می‌توان درست کرد ولی ما یکی از این ماسک‌ها را به شما دوستان عزیز معرفی می‌کنیم.

 

یک عدد سیب / یک قاشق غذاخوری شیر گرم/ یک عدد زرده تخم‌مرغ

 

درست کردن این ماسک بسیار راحت است، فقط کافیست که کل مواد را در خرد‌کن‌ها یا غذا‌ساز‌ها بریزید که با دور تند میکس شود و به‌خورد هم روند.این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و پس از آن با آب ولرم بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید.

 

ماسک شفاف‌سازی و روشن‌کننده‌ی انگور

بعضی وقت‌ها مخلوط کردن دو نوع میوه در ماسک جواب بهتری برای نرم‌کردن پوست شما و فرآیند جوان‌سازی آن می‌دهد.به همین دلیل در این ماسک ما از دو نوع میوه استفاده می‌کنیم ولی میوه‌ی اصلی این ماسک،انگور است.

 

توت‌فرنگی ۴ عدد/ انگور قرمز ۵ عدد/ یک قاشق غذا‌خوری عسل/

 

توت‌فرنگی و انگور‌ها را له کنید به شکلی که کاملا با اضافه کردن یک قاشق عسل، تمام مواد استفاده شده به خورد هم بروند و این ماسک را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. یکی از خوبی‌های این ماسک این است که بلافاصله بعد از شستن آن از روی صورت، نتیجه‌ی آن را می‌بینید، به این شکل که پوست شما هم نرم‌تر و هم روشن‌تر می‌شود.

 

ماسک جوان‌ساز تمشک قرمز

تمشک‌های قرمز شاید در کشور ما کمیاب باشند اما اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید یا به هر رویی، جایی هستید که به این نوع تمشک‌ها دسترسی دارید، بد نیست که به عنوان ماسک صورت هم از آن‌ها استفاده کنید. تمشک برای پوست صورت خاصیت ضد‌پیری دارد.

 

تمشک قرمز ۵ عدد/ یک قاشق غذا‌خوری جو‌پرک شده/ دو قاشق غذا‌خوری عسل

 

در مرحله‌ی اول تمام تمشک‌ها را له کنید که تکه‌ی درشتی در آن باقی نماند در مرحله‌ی بعدی هم جو و عسل‌ها را اضافه کنید و تمام مواد را جوری میکس و مخلوط کنید که کاملا به‌ خورد یکدیگر بروند.سپس این ماسک را به صورت و گردن خود بزنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند.آن را بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید. این ماسک علاوه بر جوان‌سازی به صورت‌های چرب و آکنه‌دار هم کمک می‌کند و باعث کاهش بیماری‌های پوستی این‌چنینی مانند آکنه می‌شود.

 

ماسک پاک‌سازی آناناس

اگر دنبال ماسکی هستید که درست کردن آن وقتی از شما نگیرد و به راحتی آماده شود، ماسک آناناس برای شما مناسب است. البته لازم‌ به ذکر است که این ماسک برای پوست‌های حساس مناسب نیست و ممکن است کمی باعث قرمزی در پوست آن‌ها شود.اما پوست‌های خشک یا چرب یا حتی مختلط به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کنند.

 

آناناس به مقدار کافی / یک قاشق غذا‌خوری عسل

 

تمام مواد را در مخلوط‌کن یا میکسر بریزید و آن‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.این ماسک را می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید تا بماند و خشک شود. بعد از آن با آب خنک بشویید و با حوله یا دستمال نرم صورت خود را پاک کنید تا از تماما آلودگی‌ها پاک شود.این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.یکی از مزایای استفاده از ماسک آناناس این است که اجازه نمی‌دهد، پوست شما جوش بزند.

 

ماسک پرتقال پاک‌کننده آکنه‌ها

پرتقال یکی از میوه‌هایی است که به نوعی شفابخش است و برای پیشگیری از امراض مختلفی به‌کار می‌رود.از پرتقال در ماسک‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که ما فقط دو نمونه از این ماسک‌ها را برای شما نام‌ می‌بریم.

 

یک عدد پرتقال/ یک عدد موز

 

موز‌ و پرتقال را در میکسر ریخته و آن‌ها را کاملا با هم ترکیب کنید.ترکیب به دست آمده را به صورت خود بزنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند و بعد از آن می‌توانید با آب ولرم بشویید.این ماسک را دو روز در میان می‌توانید استفاده کنید.

 

ماسک پاک‌کننده چربی پرتقال

دو قاشق غذاخوری چای سبز/ دو قاشق غذا‌خوری پالپ پرتقال

 

پالپ پرتقال و برگ‌های چای سبز را در ظرفی با هم مخلوط کنید و آن را به صورت خود بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید که بماند و بعد از آن با آب ولرم بشویید.این ماسک را شما می‌توانید سه روز درمیان استفاده کنید که چربی‌های به‌وجود آمده روی صورتتان را کاملا پاک کند.

 

ماسک روشن‌کننده‌ی موز

نمی‌توان خواص موز این میوه‌ی خوشمزه را نادیده گرفت و جدا از همه‌ی این‌ها، موز یکی از میوه‌هایی است که با ترکیب آن با مواد دیگر،می‌توانید ماسک‌های صورت مختلفی درست کنید و به پوست صورت خود بیشتر برسید.این ماسکی که برای شما معرفی می‌کنیم،خاصیت روشن‌کنندگی پوست را دارد.

 

یک عدد موز رسیده / یک قاشق غذا‌خوری آب لیموی ترش طبیعی/ یک قاشق غذا‌خوری عسل

 

موز‌ را پوست بکنید و آن را له کنید، سپس آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای آن را با هم مخلوط کنید که تمام مواد با هم یک‌دست شوند. مخلوط به دست آمده را به صورت خود بزنید و بگذارید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و از صابون به هیچ وجه استفاده نکنید و تمام! شما پوستی براق و شاداب دارید.

نرگس رحیمی بازدید : 83 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

 

شركت آريان كيميا تك یکی از موفق ترین برند های آرایشی و بهداشتی ایران یعنی محصولات مای را از 10 سال پیش به بازار ارائه کرده است. این محصولات تحت لیسانس شرکت آلمانیKahl&co با كيفيتي بالا و قيمتي مناسب نيازهاي مراقبت از پوست، مو و زيبايي هموطنان را برآورده مي نمايد. محصولات مای اغلب توسط پزشكان متخصص پوست و مو به بيماران و علاقمندان به زيبايي توصیه می گردد. نظر سنجي هاي به عمل آمده بيان گر تجويز بيش از 4000 پزشك پوست و مو در كشور از اين محصولات است .

این برند گواهینامه هایی از آزمایشگاه های معتبر اروپایی مانند Evic فرانسه دارد.  ورود همزمان این برند به بازار عطر, محصولات مراقبت از مو و آرایشی یکی از نوع آوری های شرکت آریان کیمیا تک می باشد  . در گزارش سال 2012 يورو مانيتور برند ماي بالاترين رده سهم بازار را  در ايران دارد.

محصول جدید این شرکت آنتی رینکل(ضد چروک) نوید بخش محصولات برتر آینده است.

 

 

 

محصولات اين شركت به گروههاي زير تقسيم مي شوند:

    مراقبت از پوست عمومی و تخصصی

    ضدآفتابها

    مراقبت از مو

    آرايشي

    عطر و ادكلن

 

خرید اینترنتی محصولات مای

نرگس رحیمی بازدید : 74 دوشنبه 10 تیر 1398 نظرات (0)

 

 

کرم مرطوب کننده جهت بازگردانی رطوبت پوست دست و صورت استفاده می شود به طوری که بر روی بیرونی ترین لایه ی خارجی پوست پخش می شود. پوست همانند لباس هر فرد است که یکی از با ارزش ترین سرمایه های نعمات خداوند است. پوست سالم در زیبایی افراد بسیار تاثیر گذار است به طوری که توجه هر فردی را به خود جلب می کند. اگر آبرسانی به پوست انجام نشود حالت خشکی و افتادگی پیدا می کند. شما نیز در نظر داشته باشید که از سن جوانی با مراقبت از پوست از شل شدگی و افتادگی آن جلوگیری نمائید.

1- کرم نیوآ

تقریبا تمامی افراد استفاده برند نیوآ را شنیده اند و حتی خیلی ها از آن استفاده کرده اند. این برند یک مرطوب کننده قوی و معروف دست و صورت دارد که خیلی ها را از خود راضی نگه داشته است.

2- کرم آردن

کرم آردن یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهاست و قیمت مناسبی دارد که نه تنها مرطوب کننده است بلکه دارای ویتامین ها و عناصر تامین کننده برای پوست می باشد.

3- کرم سینره

کرم سینره علاوه بر مرطوب سازی پوست از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می کند. این کرم، یک کرم ایرانی و دارای قیمت ارزان و مناسب است.

جهت مشاهده ی محصولات سینره کلیک کنید.

4- کرم سی گل

این گرم نیز مناسب افرادی است که پوست قرمز و حساسی دارند. این افراد می توانند از کرم مرطوب کننده ی سی گل جهت برطرف کردن خارش و التهاب پوست خود علاوه بر مرطوب کنندگی آن استفاده کنند.

5- محصول لاروش پوزای

این کرم نیز برای پوسته های حساس توصیه می شود. اگر پوست حساسی دارید می توانید از آن استفاده کنید. این محصول بسیار سبک و فاقد چربی است. تنها برای آبرسانی استفاده می گردد.

6- محصول کیووی QV

این کرم برای مشکلات پوستی استفاده می گردد. قیمت مناسبی دارد و برای رفع مشکلات پوستی بسیار مناسب است.

7- کرم اون AVENE

کرم اون نیز، کرم مناسبی برای تغذیه ی پوست شماست. شما نیز می توانید با استفاده از این کرم پوستی شاداب و سرحال داشته باشید.

مراقبت از پوست، نکته ای است که تمامی افراد باید آن را در نظر بگیرند و آگاهانه و با شناخت پوست خود بهترین و سازگارترین کرم را انتخاب کنند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 668
  • بازدید کلی : 4,392